Ezúttal egy kevésbé hagyományos elektromos robogót kínálunk Önnek, amelyet kizárólag ülésre terveztek. Ez egy modell Bogist M5 Pro 500 W-os teljesítménnyel és nagy, 12 hüvelykes kerekekkel.
Hogyan ülsz ilyen robogóval? Áttekintésünkből mindent megtudhat, ami fontos, beleértve a teljesítményt, a hatótávolságot és a feldolgozási minőséget, mivel részletesen teszteltük a robogót.
Hol lehet megvásárolni a Bogist M5 Pro-t?
Kuponunknak köszönhetően most jó áron hozzád férhet a robogó. Az e-shop kínálja Geekbuying, sőt európai raktárban is, így nem kell semmiféle vám- vagy egyéb plusz költségtől tartania. Ezen kívül gyors szállításra is számíthat, az eladó 3-10 munkanapot jelez.
BOGIST M5 Pro
EU raktár
EU raktár
% Zľava pri platbe
5,00 €
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
CZ raktár
% Zľava v košíku
9,18 €
Expressz szállítás cseh raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket expressz úton egy helyi cseh raktárból szállítjuk Önnek. A csehországi szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Műszaki adatok
Modell | Bogist M5 Pro |
---|---|
méretek | 1170 x 620 x 940 mm |
Méretek összecsukott kormánnyal | 1170 x 620 x 550 mm |
Súly | 20.5 kg |
Teherbírás | 150 kg |
teljesítmény | 500 W |
Maximális sebesség | 40 km / h |
BATERIA | 48 V / 11 Ah |
hozzáférés | 30 - 35 km |
Anyag | alumínium és vas |
Vízállóság | IP64 |
A csomagolás minősége és tartalma
A Bogist M5 Pro robogót 1160 x 235 x 595 mm méretű, 29.6 kg tömegű dobozban a DPD futár hozta el hozzánk. A dobozt egy pár műanyag pánt borította, így könnyen hordozható.
Felbontás után a doboz teljes hosszában egy haberősítő réteg van a tetején. A robogó eltávolított és lehajtott kormánnyal ellátott dobozban érkezik, és mindkét oldalán különféle haberősítések és polisztirol védik. A gyártó nagyon precízen csomagolta ezt a robogót. Csak kár, hogy apró polisztirol részecskék szóródtak szét a dobozon és a rolleren.
Az öntött polisztirol alulról és felülről erősen tartotta az első és a hátsó kerekeket. A dobozban találtunk a robogón kívül használati utasítást, ülést, kosarat, szerszámkészletet, töltőt angol csatlakozókhoz redukálással és okostelefonhoz való műanyag tartót is.
A robogó összecsukása
Az összes polisztirol és csomagolóanyag eltávolítása után megkezdtük a roller összeszerelését. Mint már említettük, a robogó kormánya leszerelve van a dobozban. Rajtuk kívül az ülést és a hátsó kosarat is meg kellett javítanunk.
Azonban semmi bonyolult. Csak helyezze be a kormányt a szárba, és rögzítse gyorskioldóval. Ezután a mellékelt rudat alulról behelyeztük az ülésbe, és csavarkulccsal rögzítettük az anyákat mindkét oldalon. Ezt követően elég a rudat az üléssel együtt behelyezni a szerkezetbe, és ismét rögzíteni egy gyorskioldó bilinccsel ellátott karmantyúval.
Az egész folyamat egyszerű, és néhány percen belül megteheti saját maga.
Kivitelezés és tervezés minősége
A Bogist M5 Pro elektromos robogó kialakítása jelentősen eltér a korábban tesztelt robogók többségétől. Felépítése alumínium, masszív, emellett ülés is van benne. Az ülés váza itt van rögzítve, tehát egy robogóról van szó, amelyet kizárólag ülve való közlekedésre szántak.
Feltételezzük, hogy egy ilyen kialakítás vonzó lesz az idősebb generációknak, de ülve lovagolni meglehetősen érdekes. A nagy, 12 hüvelykes kerekek első pillantásra is lenyűgözőek.
Az alsó lábplatform meglehetősen széles és körülbelül 22 x 41 cm-es. Sajnos a platform csak műanyag és a végein enyhén hajlik, de nagyon jó a tapadása a csiszolópapírhoz hasonló anyag formájában.
Mivel az ülés is elég széles, ez arra kényszerít minket, hogy ülve kissé távol legyenek egymástól a lábaink. Emiatt egy kicsit szélesebb lábfelületet is el tudunk képzelni. Ugyanakkor a magasabb figuráknál kicsit hosszabb is lehet.
Kijelzővel ellátott kormány
A kormány a szélesebbek közé tartozik, és konkrétan 58 cm. A bal oldalon található a hátsó fék fékkarja, kürtös lámpavezérlő és a gyújtáskulcs, kijelzővel az akkumulátor aktuális feszültségét mutatja. A gyártó egy pár kulcsot mellékel a robogóhoz.
A jobb oldalon található az első fék fékkarja és egy kisebb kijelző. Számos adatot jelenít meg, például az aktuális sebességet, üzemmódot, megtett távolságot és az akkumulátor szimbólumot, tíz szegmensből álló grafikus kijelzővel.
A kijelző meglehetősen ízléses kialakítású, de kívülről nagyon rossz a láthatósága. Közvetlen napfényben többnyire semmit sem láttunk a kijelzőn.
És hol a gázkar? A Bogist M5 Pro robogó ún motorkerékpár gázszabályozó, a jobb markolatba integrálva. Tehát a kormány első markolatának elfordításával szabályozzuk a teljesítményt. Könnyen kezelhető, és nekünk személy szerint tetszik ez a megoldás.
Fékek és kerekek
Első pillantásra a nagy, 12 hüvelykes kerekek, amelyek mindössze 2 hüvelykkel nagyobbak a hagyományos elektromos robogó kerekeihez képest, de első ránézésre lényegesen nagyobbnak tűnnek. Ezek klasszikus kerekek csövekkel.
A gumik mérete 12,5 x 2.75 / 62-203, és valóban nagyon kényelmesek. Egy ilyen nagy kerekű robogóval való vezetés észrevehetően más, mint a klasszikus 10 hüvelykes.
Ami a fékeket illeti, azok tárcsás, mechanikusak. A fékkarokat tehát nem olyan egyszerű megnyomni, mint a hidraulikus fékeknél, használatuk viszont problémamentes.
Ráadásul az orsók nagyon érdekes kialakításúak, ami már első pillantásra megragadja a tekintetet. A féknyergek azonban nem tartoznak a legjobbak közé. Úgy fékeznek, hogy a kar megnyomásakor az egyik oldali féktárcsa nekinyomódik a tárcsának, ezáltal az ellenkező oldalra nyomja. Ezek nem szabványos fékek pár tárcsával,
Ami a hatékonyságukat illeti, meglepően nagyon jó. A fékek jól reagálnak, és még vészfékezéskor is megtartják, ha valaki az útjába rohan.
Teljesítmény és vezetési módok
3 vezetési mód áll rendelkezésünkre, a maximális sebesség szerint osztva, míg a legmagasabb, 3-as üzemmódban a maximális sebesség 40 km/h. Ritkán értünk el ekkora sebességet, többnyire nagyon hosszú egyeneseken, vagy enyhe dombról lefelé haladva.
A robogó nulláról gyorsul, így nincs szükség visszarúgásra. Az indítás azonban viszonylag lassú, és az általános gyorsulás sem túl erős. Feltöltött akkuval egész jól bírja a dombokat, de a feszültség csökkenésével meredekebb hegyeken jelentősen lelassul, így néha be kellett segíteni.
Felfüggesztés és világítás
A Bogist M5 Pro felfüggesztési villája viszonylag alacsony elöl. A nagy kerekekkel kombinálva azonban nagyon kényelmes ezzel a robogóval közlekedni.
Azért persze néha kopog az első villa, főleg ha nagy sebességgel megyünk át egyenetlenségen. De ebben az árkategóriában minden elektromos robogó felfüggesztési villa ezt teszi.
Ami a világítást illeti, egy fehér lámpa van elöl négy LED-del, ami meglepően jól világít. Hátul normál piros lámpa világít a hátsó sárvédő felett.
Akkumulátor és hatótávolság
A Bogist M5 Pro elektromos robogó 48 V-os, 11 Ah-s akkumulátorral rendelkezik. Egy ilyen konfiguráció mellett a gyártó 30-35 km körüli hatótávot közöl töltéssel. Tapasztalatainkból már tudjuk, hogy valós körülmények között lényegesen alacsonyabb hatótávra számíthatunk.
Mint mindig, ezúttal is ellenőriztük a hatótávot az egyik utunk során. Ismét körbejártuk Kassát és a környéket, és nem kíméltük a robogót. Mindig a legmagasabb üzemmódban használtuk, és a legnagyobb sebességgel haladtunk, amit az aktuális körülmények lehetővé tettek.
A megtett távolságot a robogó kijelzőjén, de a Runkeeper alkalmazás segítségével okostelefonon is követtük, hiszen a GPS pontosabban mér, mint a roller. A robogó kijelzése szerint egy töltéssel 28 km-t, a Runkeeper alkalmazás szerint 23.82 km-t tettünk meg.
Őszintén szólva, ahogy fentebb is említettük, 15-17 km körüli hatótávra számítottunk, tehát 24 km alatti hatótáv egy 11 Ah-s akkumulátorhoz elég tisztességes hatótáv.
Bogist M5 Pro: Végső értékelés
A Bogist M5 Pro egy kevésbé hagyományos, kizárólag ülésre tervezett elektromos robogó. Valószínűleg az idősebb generációknak fog tetszeni, de a később születettek számára is nagyon szórakoztató a vezetés. Az 500 W-os motornak és a 48 V-os akkumulátornak köszönhetően akár 40 km/h-s maximális sebességet kínál.
A nagy kerekek, az első-hátsó tárcsafékek és az akkumulátorfeszültséget mutató kijelző is örömet okoz. A negatívumok közé soroljuk a hosszabb utakra nem túl kényelmes ülést és a kint rossz kilátást nyújtó főkijelzőt.
36 km-t tettem meg azon a robogón egy feltöltéssel. És nem vagyok filigrán ember 😉
Jó reggelt kívánok
Qual a Pressão ideal para os pneus para quem pesa 130kg
Gostava que me desse essa resposta,
Eu tenho uma igual.
Köszönöm