Exkluzív áttekintést nyújtunk egy motorkerékpáros elektromos fatbike-ról, Engwe M20. A kerékpár nem csak a dizájnjával nyűgöz le, hanem egy pár akkumulátorral, hatalmas kerekekkel és egy erőteljes 750 W-os motorral is.
Az áttekintésben megvizsgáljuk a feldolgozás minőségét, a tervezést, megosztjuk a vezetési benyomásainkat, és mérjük a töltésenkénti hatótávolságot is.
Hol lehet megvenni Engwe M20?
fatbike Engwe Az M20-at a hivatalos viszonteladónál találja meg Engwe kiváló 100-zal € kuponnal. Két változat érhető el, egy vagy két 13 Ah-s akkumulátorral. A közeli európai raktárban való elérhetőséggel is elégedett lesz, 3-10 munkanapos szállítással, természetesen vámmentesen.
Engwe M20, hivatalos üzlet
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Műszaki adatok
Modell | Engwe M20 |
---|---|
Anyag | 6061 alumínium ötvözet |
méretek | X X 167 114 68 cm |
Súly | 34.8 kg |
Motor | 750 W (1000 W csúcs) |
Nyomaték | 55 Nm |
Maximális sebesség | 45 km / h |
Kerékméret | 20 x 4 " |
BATERIA | 2 x 48 V / 13 Ah |
hozzáférés | 55 km egy akkumulátorral (75 km támogatott üzemmódban) |
töltés | 5 óra |
Maximális emelkedés | 10 ° |
fék | tárcsás mechanikus (160 mm-es tárcsák) |
Váltó | Shimano (7 sebességes) |
Teherbírás | 120 kg |
Ajánlott lovasmagasság | 155 - 210 cm |
A csomagolás minősége és tartalma
fatbike Engwe Az M20-at a DPD egy hatalmas, 140 x 32 x 85 cm méretű, 40.5 kg tömegű dobozban szállította nekünk. Nagy súlya miatt a DPD depóba kellett mennünk átvenni azzal az indokkal, hogy csak 31.5 kg-ig szállítanak csomagokat.
Ez valóban egy nagy és nehéz doboz, amelyet nagyon nehéz egy embernek szállítani. A doboz elég vastag, de néhol deformálódott. Belül viszont van egy fatbike, amit rendkívül jól véd a rengeteg haberősítés, így a bringa nem sérült meg.
Magán a fatbike-on kívül további kisebb dobozokat is tartalmaz a csomag. Kettőben akkumulátorok, a harmadikban fényszórók, a másikban pedig az összeszereléshez szükséges eszközök, köztük töltő és pedálok voltak.
Egyszerű, de hosszabb összeszerelés
A fatbike-ot eltávolított első kerékkel a dobozban tárolják. Rengeteg csomagolóanyag és védőanyag van rajta, amit eska szalagokkal rögzítenek a keretre és az egyes alkatrészekre. Mindezen védőelemek eltávolítása meglehetősen sok időt vesz igénybe.
Ezután következik az egyes alkatrészek összeszerelése. A kormányt a szárhoz rögzítettük. A szárat négy csavar tartja, amelyeket a mellékelt imbuszkulccsal lazítottunk meg. Ezután behelyeztük a kormányt a szárba, és újra meghúztuk a csavarokat.
Folytattuk az első kerék összeszerelését. Az első villában van egy fix tengely, amelyet a kerekek felszerelése előtt el kell távolítani. Csak a villa megerősítésére szolgál, hogy szállítás közben ne hajoljon meg.
A kerék behelyezése után a második tengelyt használtuk, ami egy kisebb dobozba van csomagolva. Anyával, villáskulccsal rögzíthető, így nincs gyenge gyorskioldás.
A következő lépés az első lámpák felszerelése. Néhány csavarral rögzítik az első villából kivezető csövekhez. Ezután csatlakoztattuk a lámpákat a megfelelő csatlakozókhoz. Sajnos a lámpák kábelei a csatlakozókkal együtt csak kilógnak a kormánynál, ami kissé ront az összbenyomáson.
Ezek után már csak fel kell szerelni a pedálokat, az első sárvédőt, felfújni a gumikat, behelyezni az akkumulátorokat, és már kész is a fatbike az első útra.
Tervezés, kivitelezés minősége és kivitelezés
fatbike Engwe Az M20 alumíniumötvözetből készül, amelyet a gyártó 6061-es számmal jelöl. A konstrukció masszív, masszív és nagyon jó minőségű benyomást kelt. Ezt a kerékpárt Kínában gyártották, de Kaliforniában tervezték, amit a dobozon található "Designed in California, made in China" felirat jelez.
Bicikli vagy motor? Gyakran hallottuk ezt a kérdést, és első pillantásra Engwe Az M20-at sokan kérdezik. Motoros kialakítású, de pedálos is van. De van-e értelme nekik? Inkább csak a jogszabályok miatt, hogy ez a gép biciklinek minősüljön, ne motorkerékpárnak.
Azóta Engwe Az M20 meglehetősen alacsonyan ül, a pedálok tekerése meglehetősen praktikus, és a térd biztosan nem fogja meghálálni. Ráadásul az ülés magassága nem állítható és nem túl kényelmes. Erről azonban a következő fejezetek egyikében fogunk beszélni.
Összességében a szerkezet masszív, hátsó felfüggesztéssel, de mivel egyfajta hibrid a kerékpár és a motor között, az ilyen szerkezetnek megvannak a maga hátrányai is.
Engwe M20: Teljesítmény és vezetési módok
Engwe Az M20 hátulja 750 W-os motorral rendelkezik, ami akár 1000 W-os maximális teljesítményt is elérhet. Ennek köszönhetően a fatbike 45 km/h-s maximális sebességet ér el.
Akár 4 üzemmód is elérhető 25, 30, 35, 45 km/h maximális sebességgel, plusz egy elektromos hajtás nélküli mód. A gyorsulás egész jó, és a fatbike lejtőket is bír.
Az elektromos hajtás aktiválása a motorkerékpár gázkarjának jobb oldali fogantyújában, vagy akár a pedálok elforgatása után történik. Rajtad múlik, hogy a gázkart a forgókapcsolóval szabályozod, vagy a bringára bízod.
Pedálozásnál viszont semmiképpen nem lehet szabályozni a teljesítményt. Ha elkezdi forgatni a pedálokat, akkor aktiválódik a villanymotor, amely az adott üzemmód maximális sebességére viszi fel. Kikapcsol, ha abbahagyja a pedálok forgatását.
Furcsa, hogy ha vezetés közben abbahagyja a pedálforgatást, az elektromos hajtás újraaktiválásához 7-8 fordulatot kell tenni a pedálokkal, mielőtt a hajtás ismét aktiválódik. A nulláról indulással ellentétben ez lényegesen több, hiszen induláskor elég körülbelül 2-szer elforgatni a pedált.
Fékek és sebességváltók
fatbike Engwe Az M20-ban egy pár mechanikus tárcsafék található, amelyek tárcsaátmérője 160 mm. Kár, hogy a gyártó nem a hidraulikus fékre ment helyette. A mechanikus fékek sem fékeznek jól, de véleményünk szerint egy fatbike ilyen áron mindenképpen megérdemelne legalább alap hidraulikus féket.
Ami a váltást illeti, elöl egyetlen váltó, hátul pedig hétfogas kazetta van. A Shimano-tól váltva a TX50-es modell a legalapvetőbbek és a legolcsóbbak közé tartozik, 8 euró körüli árával az e-shopokban. Ismét nem értjük, hogy egy ilyen fatbike-ért 1500 euró körüli áron miért nem használ a gyártó legalább egy kategóriával jobb hajtóművet, ami csak néhány fillérrel kerül többe.
Ezenkívül a váltás nincs túl jól beállítva, így még finomítani kell, hogy a lánc minden fokozatban megfelelően üljön a fogaskerekekre.
Fatbike kormány és kijelző Engwe M20
A kormány 68 cm széles és nagyon kényelmesen tart, és összességében nagyon elégedettek vagyunk ezzel a szélességgel és a markolatokkal. A bal oldalon található egy fékkar a hátsó fékhez, egy kijelző, valamint a kürt és a lámpák vezérlésére szolgáló gombok. A jobb oldalon található egy fékkar az első fékhez, egy váltó és egy forgó fogantyú a gáz szabályozásához.
A kijelző egyszerű, de modern. Három gombja van - be / ki, "+" és "-" a vezetési módok közötti váltáshoz. A kijelző domináns tulajdonsága az aktuális sebesség kijelzése, ami egyébként nagyon pontos. Továbbá a kijelző mutatja az aktuális üzemmódot (1-5), a megtett távolságot és az akkumulátor kapacitását.
Sajnos az akkumulátor kapacitása csak az ötrészes zseblámpa szimbólumon keresztül jelenik meg. Kár, hogy a kijelző nem mutatja az aktuális feszültséget. Így az akkumulátor állapotát csak a szimbólum vagy az akkumulátoron lévő LED-ek segítségével tudjuk ellenőrizni. Azonban egyik módszer sem olyan pontos, mint a feszültségkijelzés.
Széles kerekek, felfüggesztés és kényelem vezetés közben
Mivel ez egy fatbike, ezért 4 hüvelykes, 20 hüvelykes átmérőjű kerekeink vannak. Első ránézésre már igazán nagyok, így a várakozásoknak megfelelően kiválóan csillapítják az egyenetlenségeket.
Engwe Az M20 lényegében egy teljes felfüggesztésű fatbike, hiszen az első rugós villa mellett hátsó lengéscsillapítót is találunk. Annak ellenére, hogy csak rugós lengéscsillapítók, nagyon jól működnek, és a fat bike-ot ebből a szempontból nagyon kényelmes vezetni.
Mivel egyfajta hibridről van szó a kerékpár és a motor között, ezért a gyártó a motorkerékpár stílusú ülés mellett döntött, ami azt jelenti, hogy elveszítjük a magasságállítás lehetőségét.
Szerkesztőnk 185 cm magas, így az üléspozíció inkább egy motorkerékpárhoz hasonlított, ami azt jelenti, hogy ilyen helyzetben nagyon kényelmetlen a pedálok tekerése. Ezért többnyire csak elektromos hajtással, pedálok használata nélkül vezettünk.
Azt azonban el kell ismernünk, hogy az ülés nem túl kényelmes. Rövid túrákra jó, de hosszabb utakon nem éreztük jól magunkat, és több kilométer után elkezdett fájni a hátunk.
Ráadásul az ülés meglehetősen keskeny, enyhe lejtős, a keret pedig meglehetősen rövid, ami miatt időnként előrecsúsztunk a második zseblámpa felé.
Kövér biciklivel től Engwe terepen is földutakon vezettünk. Könnyebb terepen jól bírja, a rugóvilla nem kopog, de az összbenyomást rontja az említett kevésbé kényelmes ülés. Az alacsonyabb emberek kényelmesebben érzik magukat rajta.
Akkumulátor és hatótáv egy töltéssel
Engwe Az M20 két változatban kapható - egy vagy két akkumulátorral. Két akkumulátoros fatbike állt rendelkezésünkre. Mindegyikben 48 V / 13 Ah van, ami összesen 26 Ah-t ad. A gyártó 75 km-es hatótávot jelez akkumulátoronként asszisztált üzemmódban vagy 55 km-t kizárólag elektromos hajtással. Összesen körülbelül 110 km-t kell megtennünk tisztán elektromos üzemmódban.
Mint mindig, ezúttal is megnéztük a hatótávot. A gyártó adataiban nem lehet túlságosan megbízni, hiszen nem tudjuk, hogy melyik módban és milyen körülmények között tesztelték ezt a tartományt.
Mivel nagyok voltak az elvárásaink, a Kassától a magyar határig és vissza az útvonalat választottuk. A futásteljesítményt az okostelefonon lévő Runkeeper alkalmazással mértük és a végén össze is hasonlítottuk a kijelzőn látható adatokkal. A versenyző 80 kg-ot nyomott, és többnyire aszfaltos utakon haladtunk.
Összességében túljutottunk 67,89 km amíg mindkét akkumulátor teljesen le nem merült, azzal, hogy a menet előtt lefotóztuk a fatbike-ot, ami alatt megközelítőleg 5 km-t tettünk meg. Együtt autóztunk fel 73 km egyetlen feltöltéssel. A kerékpáron 77.1 km értéket mutatott a kijelző.
Egy akkumulátor feltöltése körülbelül 7 órát vesz igénybe. Kár, hogy két akkumulátorhoz csak egy töltőt szállít a gyártó. Összességében túl sok időre van szükségünk az akkumulátorok fokozatos feltöltéséhez. Ezért javasoljuk, hogy vásároljon egy második töltőt és töltse fel egyszerre.
Engwe M20: Végső értékelés
Engwe Az M20 egy nem szokványos elektromos fatbike, amelynek kialakítása inkább motorkerékpárra, mint kerékpárra emlékeztet. Kialakítása mindenképpen felkelti az utcán járókelők figyelmét. Érdekesek azonban a paraméterei, a 750 W-os motor, az első-hátsó felfüggesztés és az azonnali vásárlás lehetősége két akkumulátorral is.
Mindegyik akkumulátor 13 Ah-s, így esetünkben 26 Ah állt rendelkezésre. A teljes hatótáv egy töltéssel tisztán elektromos üzemmódban pedálok nélkül 73 km körül alakul, ami egyáltalán nem rossz.
Sajnos bizonyos negatívumok a nem szokványos tervezéshez kapcsolódnak. Közülük talán a legnagyobb az ülés magasságállításának lehetetlensége és általános kényelmetlensége hosszú vezetés közben.