Az elektromos kerékpárok az utóbbi években egyre népszerűbbek, és egyre több modellt látunk elérhetővé, különösen Kínából. Engwe Az EP-2 Pro egyesíti a városi elektromos kerékpárt egy hegyi kerékpárral, ami egy kisebb, de nagyon ügyes darabot eredményez. A vastag 4"-es abroncsoknak és az erőteljes 750 W-os motornak köszönhetően szórakozásból nem lesz hiány.
Hogyan csináltad ezt az elektromos kerékpárt a tesztünkben? Nem maradtak el a problémák és a nyomatékérzékelő javítását is meg kellett oldanunk, amiről bővebben a cikkben olvashat. Az utazás során megtudhatja az érzéseinket, és természetesen a valós hatótávot is kipróbáltuk.
Megveszed a hivatalos boltban
Elektromos kerékpár címkével ENGWE Az EP-2 Pro közvetlenül a hivatalos boltban vásárolható meg egy lengyel raktárból. Ezért egy héten belüli expressz kézbesítésről van szó, és természetesen nem kell áfát vagy vámot fizetni.
Elkezdtük az együttműködést egy hivatalos eladóval, ahol lehet euróban fizetni és minden gördülékenyen megy. Szükség esetén a panasz megoldásában tudunk segíteni, mivel hivatalos elérhetőségünk van. Az eladó 1 év garanciát vállal a mechanikai és elektromos alkatrészekre.
ENGWE EP-2 Pro, hivatalos áruház
PL raktár
PL raktár
Expressz szállítás lengyel raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten egy helyi lengyel raktárból szállítjuk Önnek. A Lengyelországból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
*Miután át lett irányítva a hivatalos boltba Engwe hibát dob, csak várni kell egy kicsit, a böngésző végül megfelelően átirányít az eladó oldalára
Lásd még: kicsomagolás
Csomagolás és hajtogatás
Engwe Az EP-2 Pro egy meglehetősen nagy dobozban érkezik, összecsukott kormánnyal, üléssel, sárvédőkkel és pedálokkal. Nem tart túl sokáig az összeszerelés, de így is visszatartottak minket a rosszul előfúrt menetek, amelyeket aztán meg kellett javítanunk. Legfeljebb kettőt találtunk belőlük, és ez késleltette az összeszerelést, amit enyhe mínuszként értékelünk, de semmi vészes.
Ezt követően csak felraktuk az első kereket, összehajtottuk a kormányt és meghúztuk a felső részét, elcsúsztattuk az ülést, felszereltük a sárvédőket és a pedálokat. Ez egy egyszerű folyamat, amelyet mindenki el tud végezni, és a kézikönyvvel együtt minden szükséges eszköz megtalálható a dobozban. A csomag egy 54,6 V / 5 A-es töltőt is tartalmaz.
Pedálrásegítő javítás
Nem minden teszttermék érkezik hiba nélkül, ahogy azt is láttuk. A Engwe EP-2 Mi azért vagyunk ki kellett cserélni a nyomatékérzékelőt, akinek elszakadt a kábel és nem működött a pedálozás asszisztens, maga a villanymotor nem működött. Viszont az eladó ingyen küldött nekünk egy újat, amit mi magunk cseréltünk.
A nyomatékérzékelő a bal pedál hajtókarján található. Kábelje a kerékpárváz éles vége alatt húzódott, ahol pontosan a baleset történt - a kábelszakadás. Ezért mindenképpen javasoljuk, hogy a kábelt biztonságos helyen szerezze be, hogy Önnel ne történhessen hasonló.
A javításhoz szükségünk volt egy forgattyús lehúzóra, ami nem volt, ezért a legközelebbi bringaboltban kellett megvennünk. A vezérlőt teljesen ki kellett húzni a keretből. A vezérlő a rúd hátulján található, amikor a kerékpárt széthajtják.
Ki kellett lazítani a négy csavart az akkumulátor csatlakozója körül, majd eljutottunk a vezérlőhöz. Nagyon nagy kábelgubanc volt, de megtaláltuk a szenzorból az egyet és bedugtuk egy újjal. A végén a vezérlő visszaillesztésével akadt gondunk a keretbe, mert a kábelgubanc blokkolta, volt vele egy kis gondunk. A művelet után a pedálrásegítés ismét gond nélkül működött.
Építőipari és gumiabroncsok
A dobozból kiszedve látható, hogy nem akármilyen "olcsó Kínáról" van szó, hanem egy kiváló minőségű elektromos kerékpárról, masszív alumíniumötvözet konstrukcióval. Első pillantásra kirívó, merész 20 colos gumik vastagsággal 4 hüvelyk még jó sárban vagy hóban is jól bírják. Így akár télen is használható, de itt a hideg és akkumulátor miatti rosszabb utazás áráért.
A gumik nagyobb markolattal is rendelkeznek, így ez a modell nem csak klasszikus aszfalton, hanem terepen is elhelyezkedik majd. Japán márka Panaracer kiváló minőségű gumiabroncsokat gyárt, és speciálisan a jó tapadás és kanyarodás érdekében kialakított markolókkal rendelkezik sarok kevlár szálakból, szóval ez egy nagyon erős gumi.
Az összecsukható mechanizmus jól működik, csak pattintsa ki a kart, majd hajtsa félbe az egész mesét. Közvetlenül az összecsukható csuklópánt helye alatt is található billentyűzár. Ezzel oldják a keretben lévő akkumulátor biztosítékot, így elfordítás után a biztosíték kioldódik és az akkumulátor kihúzható és feltölthető pl. kényelmesen belül.
Az elektromos kerékpár kibontva 167 cm széles és 118 cm magas a legmagasabb pontján. Összehajtott állapotban mindössze 76 cm széles és 81 cm magas.
Vezetési módok és kijelző
Engwe Az EP-2 Pro tartalmazza 3 vezetési mód (tisztán elektromos hajtás, asszisztens és kézi), 5 sebességfokozat a "+" és "-" gombokkal pedig beállítható az elektromos hajtás intenzitása. A kormányon forgógáz is található, ennek köszönhetően az elektromos kerékpár csak motoros hajtásra tud menni.
A "-" gomb lenyomva tartásával aktiválódik a tolássegítő mód, amit akkor használhatunk, ha nem tudjuk pedálozni a kerékpáron, hanem mellette sétálunk, ami szintén érdekes funkció.
LCD kijelző jól néz ki, mutatja az aktuális sebességet, akkumulátor állapotot, vezetési módot és az alul beállított paramétert (ODO stb.). A vezetési mód vezérlőjének alsó szélén található bekapcsológomb ami el van rejtve és az elejétől fogva sokáig kereshet. Ezt azonban meg kell tartani a kerékpár bekapcsolásához.
Ennek a vezérlőnek a jobb oldali szélén található még egy gomb a fényszóró bekapcsolására és egy gomb a képernyőn megjelenő adatok átkapcsolására.
A kijelző is tartalmazza rejtett menü a „+” és „-” gombok egyidejű nyomva tartásával, ahol beállítható az „út” (tC), a kijelzett km/mil mértékegység (Un) vagy a kijelző fényereje (bL) visszaállítása. Ezen kívül lehetőség van mind az öt szinten a sebesség beállítására és alapvetően az egész kerékpár részletes beállítására. A kijelző vezérlésére vonatkozó összes utasítás megtalálható a ez a dokumentum.
Igazán kényelmes utazás
Amikor először felszálltunk a motorra, azonnal éreztük a durva kerekeket, amelyek nehezebben manőverezhetők. Meglepett minket az elektromos hajtás mozgékonysága majd a hegyi teljesítményét is. Engwe Az EP-2 Pro sok mindent elbír. Kicsit csalódott volt az első felfüggesztés, ami nagyon puha, és egyenetlen terepen némileg veszít a használatából, ezen a villa reteszelése sem segít, mert lényegében még mindig ugyanúgy rugózik.
A kínai elektromos kerékpároknál a probléma a kormány helyzete és távolsága, amit aztán állítani kell. Engwe ugyanakkor kiválóan beállított helyzete és távolsága és kényelmes az utazás akár magasabb alakokra is. A kerékpár minden bizonnyal alkalmas lenne akár 195 cm magas figurák számára.
Nem dicsérhetjük annyira az ülést. Lágynak tűnik, de nekünk nem nagyon jött be, kicsi, és hosszabb utakon elkezdi nyomni a fenekét. Érintéstől függően valószínűleg bőr vagy műbőr anyagú, steppelt. Kialakításánál fogva azonban inkább női kerékpárhoz való, mint ilyen elektromos fatbike-hoz.
jegyzet szerkesztők: 2022 januárja óta elküldi az eladónak új verzió szebb kivitelű ülések, de véletlenszerűen. Kicsit jobban néz ki.
Megfelelő 750 W-os motor
Bár kicsi ez a kerékpár, bőven van benne erő, amit a teljesen elektromos hajtás használatakor azonnal érezni lehet. Engwe Az EP-2 Pro nagyon fürge, és ennek köszönhetően még nagyobb dombokon is fel tud húzni 750 W motor és 48 V rendszer. A gyártó szerint 45 km/h-s maximális sebességet érhet el tisztán elektromos hajtással.
Sikerült elérnünk a maximális sebességet 42 km / h repülőn és pl magasabb emelkedőknél nem okozott gondot 30 km/h sebességet adni a bringának. A 42 km/h azonban nagyon tisztességes sebesség egy elektromos fatbike-on, és valami lendületet keresni nem lesz könnyű feladat.
Szintén nincs hiány tempomat, amely 8 másodperc után automatikusan bekapcsol a gázon való áthaladáskor és tartja a megadott sebességet. A kerékpárnak van egy speciális gyalogos üzemmódja is a „-” gomb nyomva tartásával és csak séta közben kell lenyomva tartani, de a sebessége miatt inkább futó mód, mint gyalogos.
Valós hatótáv 12,8 Ah akkumulátorral
Nagy pozitívum Engwe Az EP-2 Pro lehetőséget kínál arra, hogy eltávolítsa az akkumulátort a keretből és töltse fel valahol otthona vagy lakása kényelmében. Kapacitása van 12,8 Ah a gyártó szerint pedig akár 80 kilométeres hatótáv. A töltés körülbelül 5-7 órát vesz igénybe, és az akkumulátor lopás ellen is védett, a keretben található biztosíték formájában.
A tesztlovas 180 cm magas és 79 kg súlyú volt. Sikerült mérnünk 20 km vezetés közben tisztán elektromos hajtás 5-ös maximális sebességgel, aszfaltúton, enyhe dombokon is. Emlékezzünk vissza, a teszt teljesen taposás nélkül zajlott, kint pedig kicsit hidegebb volt az idő, így gyorsabban csökkent a kapacitás. Az akkumulátor azonban kibírta a pedálozási rásegítéssel végzett tesztet 32,5 km 4-es és 5-ös sebességgel, amit váltogattunk.
Amit dicsérünk, az az a tény, hogy nem kapcsolta ki az akkumulátort, ami néhány elektromos rollernél probléma. Laotie vagy X-Tron, és a motor csak kisebb teljesítmény mellett működött kevésbé. Ezután kényelmesen sétálhat néhány km-t, ha alacsony az akkumulátor kapacitása, és a motor egy ideig még működik.
Ha egy nyugodtabb, 25 km/h körüli sebességű, asszisztens módot használó tekerést választottak, akkor a valós hatótáv valószínűleg nem éri el a gyártó által bejelentett 80 km-t, de nagyjából ilyenek is lesznek. 40-50 kilométer.
Váltók és fékek
A Shimano váltók, amelyeket mindenhol megtalálsz, már megvan a szabványuk, és nem kell leírni. Mindazonáltal csak 7 sebesség érhető el, így ez a kerékpár alkalmasabb városi vagy falusi használatra lassú vezetéshez. Még a legmagasabb fokozaton 35 km/h sebességnél is nagyon gyorsan kellett rázni a lábunkat. A repülőgépen a legnagyobb sebességgel alapvetően az űrbe lép.
A Tektro márka biztosított Engwe kiváló minőségű mechanikus tárcsafékek. Eleinte rendesen futni és beállítani kell, mert eleinte súrlódott a tárcsa. Ezt úgy oldottuk meg, hogy egy imbuszkulccsal meglazítottuk a két csavart, teljesen behúztuk a féket, majd újra meghúztuk a csavarokat. A fékeket végül átlagosnak értékelnénk, és néha kellemetlen fütyülést adhatnak.
Ha szeretné megrendelni ezt az elektromos kerékpárt, az eredeti videót is megnézheti a gyártóról, az összeszerelésről.
Végső értékelés Engwe EP-2 Pro
Összegzésként nagyon pozitívan értékelhetjük ezt az összecsukható elektromos fatbike-ot. Bár volt problémánk a nem működő pedálozási rásegítéssel vagy két rosszul előfúrt menettel a hajtás során, elégedettek vagyunk és határozottan Tudunk Engwe EP-2 Pro ajánlott. De inkább városi társ vagy kerékpár a kényelmesebb utazáshoz. Mivel 7 km/h-nál nagyobb sebességnél csak 35 fokozata van, nem tapos a semmit, és nem számít rá "tűzre".
750 W-os motor remekül tart még a dombokon is, így még nehéz terepen is alig fogsz rajta izzadni. A hatótáv megfelelő, és a 3-as módban kissé gyors vezetéssel biztosan 40-50 kilométert tesz meg. A váltó és a fékek standard minőségűek, és semmilyen módon nem fog meglepni.
Meggyőztük, hogy vásárolja meg ezt az elektromos fatbike-ot? Ha igen, rendelj hivatalos boltból, náluk még a legjobb áron is kapható az EU raktáron.
ENGWE EP-2 Pro, hivatalos áruház
PL raktár
PL raktár
Expressz szállítás lengyel raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten egy helyi lengyel raktárból szállítjuk Önnek. A Lengyelországból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Most szereltem össze, és az elektromos hajtás nem működik. Ellenkező esetben nem reagál a hozzáadás gomb elforgatására.
Biztos hiba van a cikkben.
Ha 5A-es a töltő, akkor miért tart 5-7 óra az újratöltés. Körülbelül 3 óra kell egy 12Ah-s akkumulátorhoz.
Talán 2A-es töltő?