Bemutatunk Önnek egy újdonságot a kínai összecsukható elektromos kerékpárok piacán, PVY Z20 Pro. Klasszikus puzzle, aminek a dizájnját más márkáknak köszönhetően már jól ismerjük. 250 W-os motort, 10.4 Ah-s akkumulátort kínál, 50-80 km körüli maximális hatótávolsággal.
Az áttekintésben megvizsgáljuk az egyes alkatrészek feldolgozási minőségét, és elsősorban a menettulajdonságokra és az általános kényelemre vagy teljesítményre összpontosítunk.
Még soha nem volt ilyen olcsó
Ezt az elektromos kerékpárt az eladónak köszönhetően teszteltük Banggood, amely kuponnal közvetlenül a cseh raktárában kapható. A szállítás vámmentes és nagyon gyorsan megtörténik.
fontos: -től származó megrendelésekhez Banggood a miénk érvényes VIP támogatás, ami után kapsz töltse le Chrome-bővítményünket csak a számítógépen.
PVY Z20 Pro
CZ raktár
CZ raktár
További kuponok
Expressz szállítás cseh raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket expressz úton egy helyi cseh raktárból szállítjuk Önnek. A csehországi szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
EU raktár
EU raktár
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Műszaki adatok
Modell | PVY Z20 Pro |
---|---|
Méretek összecsukva | 645 x 890 x 380 mm |
Méretek szétszerelt állapotban | 117 x 156 x 620 mm |
Súly | 25 kg |
Motor | 250 W, 500 W maximális teljesítménnyel |
BATERIA | 36 V 10.4 Ah lítium akkumulátor |
Sofőr | 42 V / 20 A |
Tartomány egy töltéssel | 50 - 80 km |
Maximum töltés | 120 kg |
Ajánlott lovasmagasság | 150 - 190 cm |
gumik | 20 "x 2.3" |
fék | mechanikus tárcsa |
Váltó | 6 sebességes Shimano |
Felfüggesztés | első villa zár lehetőséggel |
kijelző | Igen |
Világítás | elülső LED akkumulátorhoz |
A csomagolás minősége és tartalma
A PVY Z20 Pro elektromos kerékpárt a DPD futár hozta el hozzánk egy viszonylag nagy és nehéz dobozban. Teljes súlya 34 kg körül volt, méretei 90.5 x 66 x 41 cm. A doboz vastag kartonból készült, így nem sérül meg könnyen.
Ennek ellenére a bicikli nagyon jól be van csomagolva. Szinte minden alkatrész, amely megsérülhet, szépen be van csomagolva haberősítéssel vagy szilikonnal. A csomagolás minősége kiváló, amit nagyra értékelünk.
Kaptunk még egy pár ajándékot, egy motoros huzatot és egy okostelefon tartót. A ponyva természetesen kerékpárhoz is használható, így tároláskor, például télen is megvédi a portól. Ami az okostelefon tartót illeti, ez egy közönséges műanyag, nem túl jó minőségű. Az ingyenes ajándékok azonban mindig kellemes meglepetések.
A doboz kinyitása után a felső részben egy doboz töltővel, az összeszereléshez szükséges eszközökkel, papír dokumentációval, pedálokkal, hátsó reflektorral és elülső LED lámpával. A sok habpárnázás eltávolítása után eljutunk magához a biciklihez, amit eltávolított kormánnyal, pedálokkal és üléssel szerelünk össze.
Egyszerű és gyors összeszerelés utasítások nélkül is
Az elején le kell szögeznünk, hogy az összeszerelés nagyon egyszerű és gyors. A kézikönyvben nem talál illusztrációkkal ellátott eljárást, de az egész folyamat intuitív, és a kézikönyv nélkül is megteheti.
Az egész folyamat legidőigényesebb része az összes védőelem és szalag eltávolítása volt, amelyek valójában a kerékpár szinte minden részét védik. Az első lépések a kormány rögzítéséhez vezettek.
Ehhez a művelethez elég a kormányból kivezető rudat a helyére illeszteni, amit az egyes alkatrészek illesztésén látható nyilak segítenek. A helyes behelyezés után egyszerűen hajtsa le a kormányt a kar segítségével, és rögzítse egy csavarral, amely a kormány lehajtásával elérhetővé válik.
Ezt követte az ülés rögzítése, amit nem kell különösebben leírni. A pedálok egyszerűen becsavarhatók és meghúzhatók a mellékelt villáskulccsal. Az utolsó lépés a hátsó reflektor és az első LED lámpa rögzítése volt.
A legtöbb gondot az első lámpa okozta, mivel a csavar anyáját viszonylag nehéz elérni a csomagban található villáskulccsal. A dolog érdekessége, hogy az elülső LED-es lámpa akkumulátorról működik, tehát nem a kerékpár akkumulátora táplálja. Ez egy meglehetősen szokatlan megoldás egy elektromos kerékpárhoz.
Kivitelezés és tervezés minősége
A minőség gyakran nagy kérdőjel a kínai kerékpároknál, és nem mindig a legjobb. A PVY Z20 Pro azonban első pillantásra lenyűgözi nagyon jó kidolgozottságával és gyönyörű festésével. A keret alumíniumból készült, és legfeljebb négy réteget használtak a festéshez, ami nagyon tiszteletreméltó.
Az egész bringa viszonylag masszív, ami a súlyon is meglátszott. Körülbelül 25 kg-ot jelent, ami egyáltalán nem kicsi. A biciklit elég nehéz cipelni, akár leveszed, akár nem. Szerkezetileg hasonlít például egy versenytársra Fiido D4S.
A dizájn nem újdonság, de számunkra egy sikeres darab. Szeretjük a kerekeket, a teljes szerkezetet vagy akár az egyszerű, de modern kijelzőt a kormányon. Összességében el kell ismernünk, hogy nagyon szeretjük a motor megjelenését.
Testreszabási és összecsukási lehetőségek
A PVY Z20 Pro kerékpár állítható magasságú kormánnyal és üléssel rendelkezik, így kb. 150-190 cm magas figurák számára is alkalmas. A motort tesztelő szerkesztőnk 185 cm magas, és ezek a testreszabási lehetőségek teljesen elegendőek voltak számára. A kormány a talajtól 108-125 cm, az ülés pedig 76-110 cm magasságra állítható.
A gyártó által megadott maximális motorsúly 120 kg, így a kerékpár a legtöbb figurára alkalmas. Nagyra értékeljük a masszív állványt is, amely nagyon stabilan tartja a kerékpárt.
Ami a kompozíciót illeti, itt sincs semmi új. A kerékpárt összecsukott állapotba hozhatja, ha a kar segítségével lehajtja a kormányt, és a teljes kerékpárt félbehajtja a központi vázban. Itt egy kis biztosítékot és egy másik kart használnak a feloldáshoz. Ebben az állapotban a kerékpár méretei 645 x 890 x 380 cm és könnyen szállítható az autó csomagtartójában, még akkor is, ha elég sok helyet foglal.
Nem túl jó a felfüggesztés és a fékek
Sajnos a többi elektromos kerékpárhoz hasonlóan ebben az árkategóriában sem minden tökéletes. A legrosszabb talán az első felfüggesztő villa, ami rugós, és nem a legjobb merevséggel rendelkezik. Ha gyorsabban megy át egyenetlenségeken, gyakran eléri a határát, és dörömbölő hang jön ki belőle. Nem javasoljuk, hogy a kerékpárt terepre vigye.
Ami a fékeket illeti, ezek mechanikus tárcsafékek, nem hidraulikus. A tárcsa mérete 160 mm, a karok pedig kellemesen nyomhatók, de a fékek hatékonysága gyengébb. Egy elektromos kerékpár mindenképpen jobb féket érdemelne.
A probléma az, hogy az elektromos robogókhoz hasonlóan a fékekben nincs lemezpár. Mindegyiknek csak egy féktárcsa van, amely az egyik oldalról nyomja a tárcsát. Ráadásul a lemez nem teljesen egyenes, ezért néhol dörzsölődik. Még a fékek is fütyülnek.
Teljesítmény és ellenőrzés
A PVY Z20 Pro elektromos kefe nélküli motorral rendelkezik, amely a kerék hátsó agyában található. Névleges teljesítménye 250 W, maximum 500 W. Maximális sebessége 25 km/h, de van lehetőség nagyobb sebességre, 32 km/h-ra is. A sebesség feloldásáról később fogunk beszélni.
A kormányon egy viszonylag egyszerű, de elegáns kijelzőt találunk, amely az aktuális sebességet, a vezetési módot, az akkumulátor kapacitását és az utolsó bekapcsolás óta megtett távolságot mutatja. Négy üzemmód létezik – egy motorrásegítés nélkül, három pedig villanymotor támogatással és 15/20/25 km/h sebességgel.
Mindezek a módok ún asszisztencia, ami azt jelenti, hogy a villanymotor csak akkor aktiválódik, ha tekerjük a pedálokat (elég lassan). A gáz adagolása a forgókarral csak 6 km/h sebességig működik.
Hogyan lehet feloldani a sebességet 32 km/h-ig, és mi fog változni? Egyszerű és nagyon hasonlít más Kínából származó kerékpárokhoz vagy robogókhoz. Elegendő pár másodpercig egyszerre lenyomva tartani mindkét gombot a kijelzőn, ezzel egy speciális menühöz jutunk. Itt a P1 és P2 opciók állnak rendelkezésre. Az első opció, a P1, a km/h és mph közötti mértékegységek váltására szolgál. A P2 segítségével a maximális sebesség 25-ről 32 km/h-ra váltható.
És mit változtat még a feloldás? Az összes üzemmód maximális sebessége elsősorban 18 / 25 és 32 km/h-ra nő, mindhárom üzemmódban az elektromos hajtás is kizárólag a karral működik, a pedálok elforgatása nélkül. Az a furcsa, hogy így a három vezetési mód bármelyikében elérjük a 32 km/h-s maximális sebességet.
Mit szólnál felfelé? Nem dicsőség, de másrészt nem is olyan rossz. Kisebb dombokkal is megbirkózik, és bár meredek emelkedőkön jelentősen lelassul, de jelentősen segíti az emelkedőt, hogy ne kelljen túlságosan megerőltetni magunkat.
Akkumulátor és állóképesség
A központi szerkezetben egy 36V-os 10.4 Ah-s akkumulátort találunk, ami kivehető. A kerékpárhoz mellékelt kulcs ezt a célt szolgálja. Így nem kell attól tartanod, hogy valaki nyilvános helyen ellopja a kerékpárod akkumulátorát.
Az akkumulátor nagyon jól a helyén marad, és különösen nagyra értékeljük a gumibetétes burkolatot, amely az összecsukható szerkezet második részén található, és megvédi az akkumulátort a víz behatolásától.
A gyártó maximum 50-80 km hatótávot jelez. 50 tisztán elektromos hajtással és 80 km pedálrásegítéssel. A kerékpárt télen, fagyponthoz közeli hőmérsékleten teszteltük, így nem teszteltük a teljes hatótávot egy menetre. Figyelembe véve a kerékpár és a versenyző súlyát, valamint az időjárási viszonyokat, elektromos üzemmódban, pedálok nélkül, egy feltöltéssel hozzávetőleg 20 km-t tennénk meg. A pedálok időnkénti megnyomásával a hatótáv természetesen bővül.
A zseblámpát a kerékpárban a mellékelt töltővel vagy akár a szerkezetből való kivétel után is feltöltheti. A csatlakozót védő burkolat viszonylag nagy és teljesen gumi. A központi keresztléc felső részén található. A töltőporton kívül egy ki-be kapcsolható gomb és egy USB port is található, mellyel az akkumulátor powerbankként is használható.
Kényelem vezetés közben és egyéb alkatrészek
Ahogy az előző fejezetekben már említettük, a bringa első felfüggesztésű, de a kényelmes ülés mérsékelt felfüggesztéssel és a 20"-os felfújható gumik is hozzájárulnak a kényelemhez a menet közben. Ezek nagyon jók, tartósak és kényelmesek.
A fogaskerekeket még nem említettük. Hátul egy 6 sebességes Shimano váltót, elöl pedig egy átalakítót találunk, 48 foggal. Itt minden korrektül működik, de gyors hajtásnál nem tudunk segíteni a bringán, hiszen hiányoznak a nehezebb fokozatok.
Összességében az utazás kényelmes és problémamentes, de mint korábban említettük, a benyomást rontja a kopogó első villa. Nagyra értékeljük a festett sárvédőket és a hátsó tartót is, ami gyereküléshez vagy kisebb vásárlásokhoz is használható.
PVY Z20 Pro: Végső értékelés
Az összecsukható városi kerékpár Z20 Pro a PVY márka újdonsága. Az elektromos kerékpárokhoz hasonló, jól ismert konstrukción alapul Fiido és 250 W-os motort hoz, maximális teljesítménnyel 500 W. Ön elégedett lesz a kiváló minőségű összecsukható konstrukcióval, jó akkumulátorvédelemmel és kiváló minőségű festéssel.
A kerékpár lehajtott kormánnyal könnyedén összecsukható, de össztömege egyáltalán nem csekély, 28 kg. Nagyra értékeljük az állítható magasságú kormányt, az ülést és a hűvös kijelzőt is. A sebesség 32 km/h-ra való növelésének lehetőségével is elégedett lesz.
Az egyetlen negatívum a gyengébb fékek és a gyengébb minőségű első villa, ami betölti a szerepét, de könnyen átütheti a határait, ahol kellemetlenül koppan.
PVY Z20 Pro
CZ raktár
CZ raktár
További kuponok
Expressz szállítás cseh raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket expressz úton egy helyi cseh raktárból szállítjuk Önnek. A csehországi szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
EU raktár
EU raktár
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Ha meggyőztük, hogy vásárolja meg ezt az elektromos kerékpárt, már tudja, hol vásárolja meg.