Egy egyedülálló városi robogót teszteltünk Alfa atomok, amely 650 W-os motorjával és számos olyan elemével nyűgöz le, amelyeket a hétköznapi robogókon nem találsz meg. Közülük talán a legérdekesebb az integrált zár.
Az áttekintésben mindent megvizsgálunk, amit a robogó kínál. Megismerjük alkalmazását, megnézzük a feldolgozás minőségét, a teljesítményt és a vezetés összbenyomását.
Hol lehet megvásárolni az Atomi Alpha-t?
Ha annyira felkeltette az érdeklődését ez a robogó, hogy szívesen megvásárolná, egy jó hírű e-shopon keresztül megteheti Geekbuying. Az eladó még további kedvezményt is ad a robogóra, miközben az európai raktárból expressz kiszállítás is lehetséges.
Alfa atomok
EU raktár
EU raktár
Expressz szállítás európai raktárból vám és áfa nélkül.
Ezt a terméket kifejezetten az Ön helyi európai raktárából szállítjuk Önnek. Az EU raktáraiból történő szállítás általában 7-10 napig tart, és futárral szállítják. A szállításkor nem fizet külön díjakat, sem vámokat, sem áfát.
Műszaki adatok
Modell | Alfa atomok |
---|---|
Méretek szétszerelt állapotban | X X 113.5 55.5 119 cm |
Súly | 16.4 kg |
Motor | névleges teljesítmény 350 W, maximális teljesítmény 650-700 W |
BATERIA | 36V / 10Ah / 360Wh |
maximális Dojazd | 40 km |
Töltési idő | 6 óra |
gumik | 9" tubus nélküli hibaálló |
Módok | 3 (6/18/25 km/h) |
fel mászik | 20 ° |
Vízállóság | IP65 |
fék | hátsó elektromos és első dob |
Felfüggesztés | hátulsó |
kijelző | Igen |
kérelem | Igen |
Maximális Betöltés | 120 kg |
Világítás | első és hátsó fék + irányjelzők + környezeti világítás |
zár | az alkalmazáson keresztül + fizikai zár |
A csomagolás minősége és tartalma
Az Atomi Alpha elektromos robogót 121.5 x 55 x 17 cm méretű, 20.5 kg össztömegű dobozban szállította nekünk a DPD futár. A robogó csak egy dobozba van csomagolva, de meglehetősen vastag kartonból készült.
Belsejében formázott haberősítésekben tárolják, amelyek megvédik a robogót a sérülésektől. Az egyes részek belül nem dörzsölődnek egymáshoz, így hibátlan állapotban kaptuk meg a robogót.
A dobozban a roller természetesen eltávolított kormánnyal van összeszerelve, ahogy a többi hasonló robogó esetében is. Találunk itt egy európai terminálos töltőt, egy kézikönyvet, egy imbuszkulcsot és egy pár csavart is.
A robogó összecsukása nagyon egyszerű
Ahogy az előző fejezetben már jeleztük, az Atomi Alpha robogó összecsukott állapotban van a dobozban. Alapvetően csak ki kell venni a robogót a dobozból, rögzíteni kell a kormányt és már mehet is az út.
A kormányhoz vezető főrúdban egy kábelt találunk, amelynek a másik végébe kell bedugni a kormányból kilógó kábellel. A kábel kellően hosszú és nem feszített semmilyen módon, így nem kell attól tartanod, hogy beugrik az oszlopod belsejébe.
Miután a kábeleket a csatlakozóval csatlakoztattuk, csak behelyeztük a kormányt a rúdba, és egy pár csavarral rögzítettük. A legtöbb robogó négy csavart használ, amelyek elölről és hátulról tartják a kormányt. Itt csak két csavar van, amelyek elölről tartják a kormányt. Ennek ellenére nem érezzük, hogy a kormány tartana elégtelenül.
Megjavításuk után még felfújtuk a gumikat, mivel csak 20 psi volt a nyomásuk. Ezek után csak kapcsold be a robogót, és már indulhatsz is. Nem kell más alkatrészt csatlakoztatni.
Kivitelezés megtervezése és minősége
Már a robogó kialakításából is látszik, hogy elsősorban a városba szánták. Kisebb, 9″-os kerekei vannak, és szabványos összecsukható kialakítása sok más elektromos robogóhoz hasonló. Vannak azonban olyan érdekes specialitások, amelyekkel nem szokott találkozni.
Mérete kibontva 113.5 x 55.5 x 119 cm, összecsukva 122 x 17.5 x 56 cm. Súlya 16.4 kg, tehát nem tartozik a legkönnyebb robogók közé, de nekünk egy ilyen súly még így is megfelel.
Kaptunk egy robogót fehér színben, ami valójában inkább ezüst, de választhatsz feketét vagy zöldet is, ami elég érdekes.
A robogó teljes szerkezete természetesen fém és a minősége nagyon jó. Az egyes részek többnyire kellően erősek és jó minőségű benyomást keltenek. A lábak platformja gumírozott, de egy kicsit túl keskeny. Mindössze 15.5 cm széles, szélei pedig jelentősen lekerekítettek, ami nem ideális nagyobb lábhoz.
Érdekes elem a futómű oldalfalába integrált zár, tetszetős a környezeti világítás, az irányjelzők és a hátsó rész felfüggesztése is. Ezekről az összetevőkről bővebben fogunk beszélni.
Hatékony környezeti világítás
Az Atomi Alpha robogó célcsoportja nyilvánvalóan a fiatalabb generáció, amit a nem mindennapi környezeti világítás is bizonyít, ami igazán érdekes. A futómű világítása semmi különös, de itt is találunk kiegészítő világítást LED szalag formájában az első függőleges kormányoszlopon.
Ez a csík szinte a rúd teljes hosszában húzódik, és a stílusos világítás mellett minden bizonnyal a robogó jobb láthatóságát is szolgálja. A teljes környezeti világítást, azaz az alsó és az első világítást együtt vezérli az alkalmazás. Nem tudjuk csak az egyiket be- vagy kikapcsolni, de a beállítások mindig mindkettőre együtt vonatkoznak.
A ki- és bekapcsolás mellett lehetőségünk van egy adott szín kiválasztására is széles spektrumból, vagy akár 14 különböző effektus közül is, ami nagyon érdekes. Ezek különböző villogó hatások vagy fokozatos színváltozások.
A környezeti megvilágítás intenzitását 0-tól 100%-ig terjedő skálán is beállíthatjuk.
Kormány és kijelző
A kormány 55 cm széles, a gumírozott markolat pedig nagyon kényelmesen fogható és egyáltalán nem csúszik. A bal oldalon található az első fékkar, az irányjelző vezérlő és egy kis csengő.
A jobb oldalon csak a gázszabályozó található, a kormány közepén pedig a kijelzőt találjuk. Az aktuális sebesség mellett az akkumulátor állapotát, a lámpák állapotát, a vezetési módot és a megtett kilométereket is megjeleníti. Az olvashatósága egész jó, bár közvetlen napfényben szívesen vennénk a nagyobb fényerőt.
Talán csak a kijelző kialakításával és a környező fényes kerettel kapcsolatban van fenntartásunk, ahol ujjlenyomatokat rögzítenek. Ez a háromszög alakú elem kombinációja mélyebben beállított kijelzővel kissé furcsán néz ki.
Teljesítmény, vezetési módok és vezetési kényelem
Térjünk tehát a legfontosabb részre, ami maga a teljesítmény és a vezetési kényelem. A motor névleges teljesítménye 350 W, maximális teljesítménye 650-700 W (kézikönyv szerint 700 W, honlap 650 W). A hátsó kerékben található, és rendkívül csendes.
A maximális sebesség Sport módban 30 km/h. Ezt a sebességet azonban engedélyezni kell az alkalmazásban. Egyébként csak a hagyományos, 25 km/h-s maximális sebesség érhető el. A többi Eco és Normal mód 6 és 18 km/h sebességet kínál.
Külön szeretnénk felhívni a figyelmet a felfüggesztésre, ami hátul, a hátsó kerék előtt található. Ez meglepően nagyon jó és hatékony. A merevsége tökéletesen be van állítva, és el kell ismernünk, hogy ez az egyik legjobban hangolt felfüggesztés a városi robogókhoz.
Ami a fékrendszert illeti, van egy első dobfékünk és egy elektronikus E-ABS-fékünk. A dobfék hatékonysága nem a legjobb, és általában nem szeretjük az ilyen típusú fékeket a robogókon. Ráadásul az elektromos fék sem kapcsol túl észrevehetően. A robogó mindenképpen jobb féket érdemelne.
Atomi alkalmazás
Az Atomi alkalmazást a Google Playen és az Apple Store-ban is megtalálod. Androidot használunk, és az alkalmazás alacsonyan van a keresési eredmények között az Atomi keresése után. De a kézikönyv QR-kódjának beolvasásával is eljuthatunk hozzá.
A robogó csatlakoztatása nagyon egyszerű. Csak kapcsolja be a Bluetooth-t, keressen a közeli eszközöket, és az alkalmazás azonnal megtalálja a robogót. Ezt követően a Hozzáadás gombra kattintás után minden automatikusan megtörténik, amíg meg nem jelenik a kezdőképernyő.
Megjeleníti a robogó állapotát, az akkumulátor állapotát, a futást vagy az utazást és számos beállítást. Ezek közé tartozik a vezetési mód kiválasztása, a robogó lezárása, a lámpák, a környezeti világítás, a tempomat vagy a nulláról való indulás szabályozása.
Ezen kívül van még vezetéskövetés térképen, útvonalrögzítéssel vagy részletesebb információkkal az akkumulátorról. Az alkalmazás megbízhatóan fut, de van néhány hiba. A robogó teljes futásteljesítménye értelmetlen információkat mutat, hiszen a robogóval csak kicsivel több mint 25 km-t mentünk, de összesen több mint 200 km-t mutat az alkalmazás.
További probléma az útvonal rögzítése a Google Map-en, ami egyáltalán nem működik jól. A bemutatott útvonal több egyenes vonalból áll, amelyek áthaladnak az épületeken és keresztezik az utcákat.
Akkumulátor és hatótávolság
Az Atomi Alpha 36 V-os rendszeren működik, 10 Ah-s akkumulátorral. Ez nem túl jó hatótávot jelez, de a gyártó viszonylag reális, 20 km körüli hatótávot jelez töltésenként. A maximális hatótáv 40 km legyen, de természetesen ideális körülmények között csak ECO üzemmódban.
A robogót télen 7 °C körüli hőmérsékleten teszteltük, és követtük a megtett távolságot az Atomi alkalmazással, egy másik Runkeeper alkalmazással, valamint a robogó kijelzőjén. Kassán sport üzemmódban, 30 km/h maximális sebességgel haladtunk. Nem korlátoztuk magunkat semmiben, és ahol csak lehetett, maximális sebességgel haladtunk.
Az Atomi alkalmazás 15.6 km-t, a Runkeeper 13.6 km-t, a roller 15 km-t mért. Ebben a legjobban a Runkeeperben bízunk.
A kassai utcákban tett próbaút után az alkalmazás megmutatta a 36%-os maradék akkumulátorkapacitást. A gyártó által jelzett 20 km-es hatótáv elég reális, de ha tovább akarnánk menni, akkor 25 km/h-ra kellene csökkentenünk a sebességünket, vagy gyengébb üzemmódot kellene alkalmaznunk.
Az akkumulátor körülbelül 6 órát vesz igénybe, és a töltőcsatlakozó szépen el van rejtve az állvány és a gumiburkolat mögött.
Integrált zár és irányjelzők
A robogó alsó platformjába integrált zár valóban egy nagyon nem szokványos és érdekes elem. A 70 cm hosszú fémkábel a burkolat alatt van elrejtve, ahonnan egyszerűen kihúzhatja, körbefűzheti a kerékpártartón és bezárhatja az alvázba. A feloldáshoz három tárcsából álló numerikus kódot használnak.
A numerikus kódnak tehát 1000 különböző kombinációja létezik, ami nagyszerű, de az acélkábel önmagában nem jelent túl magas biztonsági szintet. Nagyon vékony, így nem nehéz gyorsan átvágni.
Az előre beállított numerikus kód 000, és a reset gombbal módosítható. Az elv ugyanaz, mint a többi számzárnál, így ennek a gombnak a váltásával állíthatja be a jelszavát, amelyet azután az eredeti helyzetébe való visszaállítással erősít meg.
Az Atomi Alpha robogó másik érdekessége az irányjelzők. Ezek hátul, a hátsó sárvédő mindkét oldalán találhatók. Jól láthatóak, és a kormány bal oldalán található kétgombos kapcsolóval kapcsolhatók be.
Döntési mechanizmus
Könnyen és gyorsan leveheti a robogót, ha szállítani kell. A felhajtható csuklóban biztonsági zárral ellátott kar segítségével hajtható össze, ami mellesleg a kábelezést is elrejti.
Lehajtva a kötésben láthatók a kábelek, amit mi személy szerint sokkal jobban szeretünk más robogókhoz képest, ahol a kábelek kívül vannak elvezetve, ahol akadályozhatják.
Összecsukás után a kormányon lévő kampó a hátsó sárvédőn lévő lyukban rögzül, és a roller könnyen szállítható. A fő rúd azonban meglehetősen vastag, így nem ideális kisebb kezekhez.
Atomi Alpha: Végső értékelés
Az Atomi Alpha elektromos robogó egy nagyon érdekes újdonság, több olyan elemmel, amilyeneket az ebbe a kategóriába tartozó elektromos rollerekben általában nem találni. Irányjelzőkkel, környezeti háttérvilágítással, a kormányhoz vezető főrúdon is található LED-szalaggal, valamint integrált, acélkábellel ellátott numerikus zárral rendelkezik.
Az áramellátást egy 350 W-os, 650-700 W maximális teljesítményű motor és egy 36 V / 10 Ah akkumulátor biztosítja. Ön is elégedett lesz saját alkalmazásával, kijelzőjével és nagyon jó hátsó felfüggesztésével, ami nagyon jól működik. A felfüggesztésnek köszönhetően az általános vezetési kényelem nagyon szilárd szinten van.
A negatívumok közé tartozik az első dobfék, ami lehetne hatékonyabb, egy átlagos akkumulátor és egy viszonylag keskeny lábplatform. Összességében azonban nagyon kellemesen meglepett minket ez a robogó, és határozottan a legjobb városi robogók közé soroljuk, amelyeket tesztelhettünk.
Az alkalmazás és a roller nem társítáho , a display a menú ikonok nem kainéak (csak azok amik a rollerról pozálikaek). So egy félkarú oriás lett. Szoftver hiba.
Milyen típusú gumik vannak ezen a robogón? A gyártó azt állítja, hogy akkor is gázmentes, ha van szelep
A gumiabroncsok pontosan olyanok, mint a gyártó. Még a cső nélkülieknek is van szelepe.