Népszerű kínai cég OnePlus, amelyet többek között az a Carl Pei alapított, aki ma a márka mögött áll Semmi, más népszerű márkákkal, mint például az Oppo, a Vivo vagy a realme a kínai konszernhez tartozik BBK Electronics. Az egykor nagyon népszerű márka zászlóshajó-gyilkosokkal rukkolt elő, mostanra viszont elég aggasztó, amit a világ idei legnagyobb okostelefon-kiállítása is alátámaszt.
OnePlus és Mobile World Congress 2022
A OnePlus 10 Pro, mint a OnePlus márka legújabb zászlóshajója, része volt a mostani vásárnak Mobile World Congress 2022 Barcelonában, Spanyolországban. Nem itt volt a legnagyobb hely a OnePlusban, és ha a kiállítási térképen keresnéd őket, hiába. Volt egy kis standjuk közvetlenül az Oppo mellett, amely egyben a legnagyobb BBK márka. A zászlóshajó OnePlus 10 Pro már ott volt.
Amint látja, a OnePlus számára nagyon minimális volt a hely. Egy plusz 2.0, így a OnePlus és az Oppo együttműködésének pompás bejelentése lassan, de inkább a márka Oppo alá való integrálására emlékeztet. Az Oppo pedig sokkal fejlettebb újításokat mutatott be a standján, mint például a Find X5 Pro okostelefont, a 150 W-os töltést vagy a 240 W-os töltési koncepciót, amely természetesen felülmúlta a OnePlus-t.
Okostelefon fiataloknak?
Kompakt mérete ellenére az Oppo állvány egy része a márka kezdete óta minden OnePlus zászlóshajót kínál. Ezek a OnePlus One modellek voltak (egy híres modell, amelyet csak meghívással lehetett megvásárolni) a OnePlus 9 Pro-ig, majd a legújabb One Plus 10 Pro. A képzeletbeli „zászlóshajók gyilkosa” azonban mára a múlté. Miért van ez így?
Az első OnePlus készülékek nagyon megrázták a technológiai ipart, köszönhetően elsősorban a kiváló ár-teljesítmény aránynak, az akkori zászlóshajók arányainak. Forradalmár volt OnePlus 3T, amelyet először közvetlenül a OnePlus e-shopból lehetett megrendelni, valamint más későbbi zászlóshajókat, mint pl. OnePlus 5, OnePlus 7 Pro vajon OnePlus 9 Pro.
Az Oppo márka nagy az alatta lévő aktív komponens tekintetében BBK Electronics, a rajongók körében való népszerűség tekintetében azonban a OnePlus továbbra is jelentősen vezet Kínán kívül. Még az amerikai piacon, vagy akár közösségi közösségi hálózatokon, mint például a Reddit. A mostani lépések azonban arra utalnak, hogy az Oppo új szintre szeretné emelni ezen márkák tulajdonosát.
Valódi, mint egy feltörekvő csillag
A régi közmondás, hogy "a számok nem hazudnak", különösen érvényes az egyes márkák értékesítésére, amelyek alá tartoznak BBK Electronics. Annak ellenére, hogy a világranglista első öt helyezettje között csak az Oppo szerepel, nem kell megtéveszteni. Mert a BBK Electronics többi márkája már a hatodik és a hetedik helyen áll a legnagyobb okostelefon-gyártók globális statisztikájában.
Ez kifejezetten a Vivo-ról és a birodalomról szól, ami biztosan nem elhanyagolható darabszámú okostelefon. Például ha összeadjuk a termelők részesedését Oppo, Vivo a realme 2021-re nagyobb számot érünk el, mint a kínai versenytárs Xiaomié. Éppen ellenkezőleg, a OnePlus sokkal alább esik, az "Egyéb" kategóriában.
Az LG álláspontja is magáért beszél. Ez a dél-koreai gyártó 2021 közepén fejezte be tevékenységét az okostelefonok piacán, és ennek ellenére 1,53%-ot ért el. Ezek a számok tehát azt mutatják, hogy a OnePlus még kevesebb, mint 1,53%-os piaci részesedést ért el az elmúlt évben.
A hozzá tartozó márkák közül BBK Electronics Különösen a Realme ragyog, amely valahogy átvette a megfizethető, kifejezetten kicsiknek és nagyoknak tervezett okostelefonok szerepétnamifelhasználókat. Ez a márka egyik eszközt a másik után bocsátja ki. A hihetetlen tempó nem csak új okostelefonokat, hanem táblagépeket, laptopokat és valódi vezeték nélküli fülhallgatókat is elhoz nekünk, végfelhasználóknak.
Első pillantásra ez egy másik stratégia lehet, amely inkább a versenytársra emlékeztet a Xiaomi termékek ökoszisztémája. A OnePlus premierjén egy egyszerű portfólióval indult, egyetlen készülék formájában, amely később egy új és olcsóbb sorozattal vagy a gyártó eredeti kiegészítőivel egészült ki.
Összehasonlításképpen, a OnePlus 2013 óta értékesít termékeket, míg a fiatal és sikeres realme csak 2018 óta.
Jel a BBK Electronics figyelmének határán
A OnePlusnak azonban van egy képzeletbeli „ásza a tarsolyában”. És ez kifejezetten az Amerikai Egyesült Államokban való elérhetőségről és értékesítésről szól. Még csak nem is Oppo ötödik legnagyobb gyártóként nem itt értékesíti okostelefonjait. A OnePlus ezzel óriási előnyre tett szert ezen a piacon a BBK Electronics konszernhez tartozó jelenlegi okostelefon-portfólión belül.
Ez azonban globális szinten nem okoz túl nagy felhajtást. A gyártók kedvelik LG, Motorola vagy akár HTC rendkívül erős pozíciót próbáltak megtörni Apple a Samsung okostelefonok a helyi piacon, de egyiknek sem sikerült. Márka OnePlus megpróbált együttműködni a T-Mobile-lal és a Verizonnal, de ez nem változott.
A fent említett Verizon már nem is árul OnePlus okostelefonokat. Ez is lehet az oka annak, hogy a OnePlus a leginkább felszerelt prémium termékekkel skálázódik, és inkább a megfizethetőbb középkategóriás szegmensre koncentrál, amiben még az amerikai piacon is hiányt lát. Az Apple és a Samsung okostelefonok dominanciája leginkább a zászlóshajó okostelefonok esetében mutatkozik meg.
Középkategóriás okostelefonok gyártója prémium modell nélkül, amely versenyezhetne olyan okostelefonokkal, mint pl Samsung Galaxy S22 Ultra vagy Apple iPhone 13 Pro Max Idén még saját standot sem nyert az MWC 2022 szakkiállításon, kíváncsian várjuk, hogyan fog tovább fejlődni ez a márka, különösen a közép- és felső-középosztályban, illetve az Oppo gyártó szárnyai alatt. .
Hogy tetszik a kínai OnePlus márka? Szívesen olvasnál egy hasonló cikket más kínai gyártók helyzetéről? Nyugodtan írja meg nekünk észrevételeit és véleményét alább, a cikk alatti vitában. Kövesd honlapunkat is China Planet, iratkozzon fel a hírlevélre és csatlakozzon hozzánk a Facebookon a miénken is YouTube csatornák, ahol újabb érdekes videókritikával készülünk számotokra.