Az ADO A20 egy elektromos összecsukható kerékpár, amelyet alkalmunk volt tesztelni. Ez az ADO (A Dece Oasis) márka újdonsága. 350 W-os motorral rendelkezik, jó hatótávolsággal és 35 km / h maximális sebességgel.
A szerkesztőségben részletesen teszteltük, és már több hete használjuk. Megosztjuk tapasztalatainkat a használata során, megtudja, mi a valódi választék és mik az előnyei, de a hátrányait is.
Hol lehet vásárolni ADO A20-at?
Az ADO A20 elektromos összecsukható kerékpár jelenleg az egyik legnépszerűbb nemzetközi kiskereskedőnktől kapható, Banggood. Elérhetőség in Cseh raktár, ahonnan a kiszállítástól számított 2-7 munkanapon belül kézbesítik. A csomagot egy futár viszi Önhöz vám és áfa nélkül.
ADO A20+
Csomag tartalma
Az ADO A20 kerékpárt kartondobozban szállítják, alapvető tulajdonságainak és paramétereinek leírásával. Sajnos ezt a dobozt nem védi más doboz vagy fólia, így esetünkben több helyen enyhén deformálódott. A kerékpár azonban belül jól védett, ezért szállítás közben semmilyen módon nem sérült meg.
A doboz meglehetősen nagy és csaknem 26 kg. A kerékpár belülre van hajtva, és összeszereléskor egy világos, illusztrációkkal ellátott használati útmutatót kapunk. Az egész keretet haberősítés védi, amelyet több helyen műanyag, kábelkötegelőkkel rögzítenek.
Egyetlen fém alkatrész sem dörzsöli egymást, ami nem karcolja meg a keretet. A csomag több összetevőből áll, amelyeket össze kell szerelni. Itt található a kerékpár kerekes, félbe hajtott főváza, kormány, pedálok, ülés és állvány. Ami a tartozékokat illeti, külön dobozokban vagy fóliákban kaptunk egy kis szivattyút, egy állványt egy okostelefonhoz és a szükséges csavarokat kulcsokkal.
A csomag tehát mindent tartalmaz, ami az összeszereléshez szükséges.
Első benyomás, a kivitelezés minősége és a kerékpár összecsukása
Első pillantásra a kerékpár nagyon jó minőségűnek és masszívnak tűnik. A dizájnt is pozitívan értékeljük, minden elegáns fekete. A kicsomagolás után azonnal elkezdtük az összeszerelést, amelyet a mellékelt utasítások segítettek. Illusztrációkat is tartalmaz, így az egész folyamat egyszerűnek tűnik.
Első lépésben csatlakoztattuk a keretet az illesztésbe, ahol az akkumulátor csatlakozik a csatlakozókhoz. Itt volt egy kis csalódás, mivel az egyes csapok nem illeszkednek pontosan egymásba, ezért finoman meg kellett emelnünk az akkumulátort úgy, hogy alulról benyomtuk azt a helyet, ahol a kulcsot behelyezték az elembe. Ezt követően a csatlakozást biztosítékkal rögzítik egy kis kar formájában.
A következő lépés a kormány rögzítése volt. Az könnyű volt. Elég volt a kormányrudat az egyes alkatrészeken megjelölt jelek alapján a helyére helyezni és a mellékelt csavarral összekötni. A kormány dőlése a saját preferenciáihoz igazítható. Csak oldja ki a kormány közepén lévő kart, és állítsa be a kormány dőlését az Ön számára. Van egy kormánymagasság-beállítás is.
Az ülést ugyanúgy helyezzük be és rögzítjük, mint a megszokott kerékpároknál. Az utolsó lépések egyike a hajtogatópedálok rögzítése, amelyek a megfelelő irányba vannak csavarozva - a bal pedál az óramutató járásával ellentétes irányba, a jobb pedig az óramutató járásával megegyező irányba.
Az utolsó lépés az állvány hátulra történő rögzítése volt egy csavarral. Itt probléma merült fel, mivel a kereten lévő menetek kissé nagyobbak, mint a csavarok, ezért a csavarokat az ellenkező oldalról anyákkal kell rögzíteni, amit a csomagolásban nem találtunk. További anyákat kellett vásárolnunk.
Nagyon gyorsan kezeltük az egész összeszerelési folyamatot, és az említett hiányosságok nélkül minden tökéletesen egyszerű és még gyorsabb lenne. A kerékpár hajtás után azonnal készen állt a vezetésre, és az akkumulátor körülbelül 70% -ban fel volt töltve. Az okostelefon tartó műanyag, de a mellékelt gumiszalaggal fogja az okostelefont. Személy szerint azonban előnyben részesítjük a jobb tapadású fémtartókat.
Kerekek, fékek és egyéb alkatrészek
Mivel összecsukható kerékpárról van szó, méretei is hozzá vannak igazítva. A kerekek 20 x 1.95” méretűek, a gumiabroncsok pedig megerősítettek, ami tartósabbá teszi őket. A minta is elegendő a könnyebb terepre, és a kerékpár a terep kategóriába tartozik. Vannak első és hátsó sárvédők is, de ezeket néhány menet után kissé meg kell húzni.
Az ADO A20 klasszikus kábellel ellátott tárcsafékekkel van felszerelve, ezek nem hidraulikusak, de vezérlésük egyszerű és pontos. A tárcsák átmérője 160 mm. A motor a hátsó kerékben található, és a kerékpár maximális terhelhetősége 120 kg.
A középső részen csak egy sebességváltó nélküli sebességváltó található, de hátul 7 sebességes váltó van. Zökkenőmentesen működik, a kormányon lévő kar és gomb működteti, és a Shimano márkájú.
A kerékpár rugózik. Elöl egy klasszikus villa található, amelynek viszonylag alacsony lökete van, így nagyobb szegélyekkel vagy lyukakkal nem biztos, hogy elég, és néha kattanás tapasztalható, amikor a villa eléri a határait. A pozitívum az ülésfelfüggesztés, amely nagyon egyszerű, de hatékony. Hasonló elven működik, mint az első villa.
Elöl aktív LED világítást is találhatunk, amelyet a kormányon lévő gomb kapcsol be, de hátul csak egy piros fényvisszaverő található. Kár, hogy a gyártó nem a szokásos LED világítást helyezte el a hátsó részben.
Vezérlés és LED kijelző
Az elektromos kerékpárt egy gomb kapcsolja be a LED kijelző mellett, amely a kormányon található. A bekapcsoláshoz a kulcsot az akkumulátor alsó részébe kell helyezni, 45 ° -kal elforgatva. Ha valahol le akarja parkolni a biciklit, egyszerűen fordítsa vissza a kulcsot, és vegye ki, és ezzel lezárja az akkumulátort.
A kijelző átlója körülbelül 2.4 ″, és háttérvilágítással rendelkezik. Láthatósága közvetlen napsütésben is elegendő. A kijelző domináns jellemzője az aktuális sebesség megjelenítése km / h-ban. A sebesség mellett egyéb hasznos adatokat is megjelenít, például az utolsó bekapcsolás óta megtett távolságot, a teljes megközelítést, az aktuális vezetési időt, az akkumulátor állapotát és az aktuális üzemmódot. Az akkumulátor állapotát csak egy öt osztású mutató jelzi, de inkább a százalékos kijelzőt üdvözölnénk.
Négy mód van numerikusan megjelölve (4 - 0), amelyek között a + és - gombokkal lehet váltani. Az első üzemmód elektromos meghajtás nélküli, a második csak kis mértékben segíti a motort a pedálozás során. A fojtószelepet a jobb oldali forgatógomb adja, amely a jobb kéz markolatának része. Érdekesek a magasabb üzemmódok - a 3. és a 2. mód, ahol a kerékpár pedálok nélkül is áramot táplál. Csak kissé fusson az elején, majd adjon hozzá benzint. A 3. mód lehetővé teszi a maximális 2 km / h sebesség elérését, az utolsó üzemmód pedig 20 km / h.
A maximális sebesség azonban akár 35 km / h-ra is növelhető egy speciális üzemmódban, amelyhez a + és - gombok pár másodperces lenyomásával egyidejűleg férhet hozzá. Ezután nyomja meg a bekapcsológombot a P08 üzemmódra váltáshoz, amelyben a maximális sebesség van beállítva. A + gombbal 35 km / h-ra növeltük. Ez nem olyan beállítás, amely érvénytelenítené a garanciát, mivel ezt a sebességnövekedést maga a gyártó mutatja be.
A kijelző mellett van egy fényszóró és kürt vezérlés is. Mellette található egy USB port, amelynek köszönhetően kerékpározás közben töltheti fel az okostelefont. Ez egy érdekes modul, de javasoljuk, hogy vásároljon jobb tartót egy okostelefonhoz, mint a csomagban.
Vezetési kényelem és megfigyeléseink
ADO A20 elektromos kerékpárral közlekedni meglehetősen kellemes és kényelmes. A felfüggesztés elegendő a városban vagy akár könnyű terepen történő vezetéshez. Az ülés és a kormány magasságának beállítása is elegendő. Kicsit rosszabb a 35 km / h-s sebességnél, ahol a menet már nem túl kényelmes, ha gyakran különböző ütközéseken megy keresztül a megtört járdákon. Ezért a hétköznapi utakon és a kerékpárutakon jártunk a legjobban.
Mint fentebb említettük, az első villás emelő nem a legjobb, ezért nehéz terepen az első kerék gyakran eléri a határait, és maximális nyomás alatt megérinti a sárvédőt, kellemetlen zajokat és rezgéseket okozva a kormány felé. A kerékpárt azonban nem nehezebb terepre tervezték.
Egy másik hátrány, amelyet a nagyobb kezű emberek is érezhetnek, a műanyag rész elhelyezése gombokkal a LED fény és a kürt vezérléséhez. Közvetlenül a bal markolat mellett található, így néha előfordult, hogy a bal kéz hüvelykujjával ütköztünk a bal kéz részébe, amikor kisebb horzsolásokra jutottunk.
A kürt elég hangos, ezért javasoljuk, hogy körültekintően és körültekintően használja, különösen a gyalogosok felé. Ha valakinek a hátáról megy, és ezt a kürtöt használja az emberek közvetlen közelében, könnyen megijesztheti, mert nagyon hangosak.
Tisztességes tartomány egyetlen töltéssel
Ami a hatótávolságot illeti, a gyártó legfeljebb 80 km hatótávolságot határoz meg. Azt azonban nem közli, hogy milyen körülmények között mértük ezt a tartományt. 185 cm magas és 78 kg súlyú motorossal teszteltük a kerékpárt. Először 25 km / h maximális sebességgel teszteltük a hatótávolságot, mivel ez a sebesség sokak számára is elegendő. Kerékpároztunk a városban, legtöbbször a síkságon vagy csak szelíd dombokban.
Csak elektromos meghajtást használtunk, további pedálsegítés nélkül, és elértük a teljes 36.2 km hatótávolságot. Ezen mérés során bekapcsoltuk az aktivitás monitorozását egy okostelefonon is, amely 34.4 km-t mért a menet hossza. Mivel a kerékpár kijelzőjén nem látszik az akkumulátor százalékos aránya, addig közlekedtünk, amíg teljesen lemerült, amikor az akkumulátor szimbólum összes alkatrésze eltűnt.
A maximális hatótávolság második tesztjét elvégeztük, miután feloldottuk a maximális sebességet 35 km / h sebességgel. Ismét bekapcsoltuk az aktivitásfigyelést az okostelefonon, és csak elektromos energiával hajtottunk. A kisütés után a kerékpáros kijelző 31.1 km-t mutatott nekünk. Az okostelefonon található alkalmazás 29.61 km-t mért.
Mindkét tesztben szinte ugyanazt az útvonalat követtük, és a maximális hatótávolság csak 35 km-rel csökkent 5 km / h sebességgel. A gyártó által megadott 80 km-es hatótávolság természetesen elérhetetlen pedálsegítés nélkül, de erre számítani lehetett.
Az akkumulátor töltése
Az ADO A20 36 V 10.4 Ah akkumulátorral rendelkezik, amely a kerékpár vázában található. Az akkumulátor kivehető, és eltávolítás után kerékpárban vagy külön is feltöltheti. A töltőcsatlakozó a biztonsági kar ellenkező oldalán lévő keretben található, amely kinyitja a billentő mechanizmust. Hiányzott itt a töltőnyílás fedele, így könnyen beszennyeződhet a kosz.
Mivel a kerékpár IPX5 tanúsítvánnyal rendelkezik, fröccsenésállónak kell lennie. Ezért számítottunk a töltőport lezárására. A mellékelt töltő kimenete 84 W, 42 V feszültség és 2 A töltőáram. A teljes kisütéstől a teljes töltés majdnem 6 órát vesz igénybe.
ADO A20: Végső értékelés
Az ADO A20 egy nagyon érdekes összecsukható, elektromos kerékpár. Kellemesen és kényelmesen lovagoltunk vele. Az ülésfelfüggesztés nagy pozitívum, amely növeli a vezetés kényelmét. A kerékpár ideális társ a városban való mozgáshoz, de könnyebb terepeket is képes kezelni erdei és mezei utak formájában.
Nagyra értékeljük a maximális sebesség 35 km / h-ra és jó hatótávolságra emelésének lehetőségét egyetlen feltöltéssel. Kisebb negatívum a nem teljesen tökéletes összecsukható rendszer és a sárvédők rossz minőségű felszerelése.
ADO A20+
Ha bármi más érdekel, amelyet nem említettünk a felülvizsgálatban, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk a cikk alatti megjegyzésekkel vagy a közösségi hálózatokon keresztül.